Dagsorden bestyrelsesmøde 18. april 2013
1. Underskrivelse af sidste referat
2. Konstituering
3. Økonomi
4. Orientering FJD-DKK-DJU.
5. Evaluering af og planlægning af fremtidige Giveprøver
6. Evaluering Generalforsamling
7. FJD udstilling og Bredstenudstilling
8. Efterårsvinderklasse herunder dommere
9. Et eventuelt klubarrangement på Fyn
10. Eventuelt
Referat:
1. Underskrivelse af sidste referat
Referat fra mødet 11.02.13, referat fra aktivgruppemødet og Generalforsamlingen
blev underskrevet.
2. Konstituering
Bestyrelsen konstituerede sig som følger: Hans Martin valgt formand, Ellen
Kasserer, sekretær og årbogsredaktør. Anders aktivgruppekoordinator. Villy
Schweisskoordinator. Allis pokalansvarlig og René prøveleder for
Efterårsvinderklassen (Allan Grundahl terrænansvarlig), tovholder for PR
projekt.
Bestyrelsen drøftede et PR projekt som skal kunne bruges på de forskellige
messer og af aktivgrupperne. Et par personer udover René er involverede i
projektet.
Hvalpeformidling/anvisning nedlægges. Denne post har været genstand for megen
misundelse og usaglig kritik gennem mange år. Nye hvalpekøbere - Medlemmer
opfordres til at kontakte bestyrelsen for hjælp og vejledning.
3. Økonomi
Kassebeholdning pr. 31.03.2013 blev oplyst. Den er selvsagt pt. stor idet
kontingenterne er indgået og udgifterne først efterfølgende skal afholdes.
Medlemstal blev ligeledes oplyst.
4. Orientering FJD-DKK-DJU.
FJD: Mht. Udstilling i Vissenbjerg kunne vi konstatere da annoncen blev
offentliggjort, at der kun var sat 1 dommer på til samtlige racer. Vi havde
inviteret 2 dommere, men har nødtvungent måttet acceptere kun at have 1.
Klubberne havde intet fået oplyst om denne procedure. HMC tager det med til
mødet i FJD den 8.05.2013.
DKK: DKK har indført 2 slags stambøger. Korthaarklubben får den der kaldes Basis
stambog, idet vi ikke har nogle avlsrestriktioner. Vi har konstateret at
Raceportrættet for Korthår endnu ikke er lagt på DKK's hjemmeside. HMC følger
op.
DKK kontaktes (HMC) for præcisering af HD kravene til championater, dette skal
iht. beslutningen på generalforsamlingen 2012 være gældende for hunde født i
2012 og fremefter.
Schweiss: Schweissudvalget har efter nogen kritik af at hjælpere m.m. ikke kunne
stille på egen prøve, besluttet at ændre dette i 2013. Reglerne er under
harmonisering idet der skal mange andre specialklubber med ind under DKK
reglerne. I de nye schweissregler vil dette punkt blive behandlet og hjælpere
m.m. tilgodeset. Vores schweissdommerelev Dan Vestergaard er nu færdig som
schweissdommer. Det er den første spordommer der har taget overbygningen til
schweissdommer.
DJU: Der er indført nye regler for tilbagebetaling at tilmeldingsgebyrer, se
DJU's hjemmeside. DJU har aftalt med DKK, at DKK opkræver gebyr til DJU kr. 35,-
samtidig med registrering af resultater fra de forskellige prøver. Det er en
næste umulig opgave for DJU's sekretær at finde ud af hvor og hvornår der
afholdes prøver rundt omkring.
5. Evaluering af og planlægning af fremtidige Giveprøver
Giveprøven 2013 forløb som sædvanlig som en veltilrettelagt prøve. Tak til Tove
og Kristian Møberg og alle deres hjælpere. Kristian fortsætter også i 2014 som
prøveleder. Fra 2015 skal der ny prøveleder til og her har Heine T. Jørgensen
sagt ja til at tage over. Tusind tak for det. Vi kunne godt ønske lidt større
tilslutning af antal hunde.
Det var så sidste år vi var på Filskov Sognegård, vi har været der i 24 år.
Stedet er sat til salg og indtil dette sker, vil det skulle fungere som
forsamlingshus. Vi har derfor været ude at finde et andet sted. Det bliver
Grønbjerg Hotel som også ligger midt i de terræner vi anvender til Giveprøven.
Vi har fået nogle fine priser forhandlet på plads og lokaliteterne er i orden.
Vi er i gang med at finde overnatningsstedet til dommere, bestyrelse m.m.
Vi havde herefter en drøftelse af de hidtidige regler for overnatning af
dommere, bestyrelse m.m. Dette tages op på næste møde og reglerne gennemgås.
Datoen i 2014 er på plads, men datoen i 2015 er igen problematisk i forhold til
påsken. Bestyrelsen besluttede at prioritere Giveprøven i forhold til
prøveleder, terrænledere m.m. Velvidende at det igen kolliderer med DKK's
Mesterskabsprøve. Markprøveudvalget tilskrives. Giveprøvens vinderklasser vil
blive annonceret som 2 VK i lighed med andre organisationer.
6. Evaluering Generalforsamling
Generalforsamlingen forløb i god ro og orden. Dejligt med den store opbakning.
Dog er det ærgerligt at skulle bruge tid på generalforsamlingen til at drøfte
kontingentbetaling med gamle medlemmer.
Punkter til vedtægtsændringer udfærdiges og behandles på næste bestyrelsesmøde
for forhåndsudtalelse fra DKK's juridiske afdeling. Således at de er klar til
næste generalforsamling. Der var noget snak om hvor mange hunde som er i
avlsregisteret der egentlig bliver brugt i avl. Derfor har Ellen udarbejdet en
hvalpestatistik for kuldene i 2012. Heraf kan man se hvem og hvor mange der er
brugt. Denne er lagt på hjemmesiden.
Mht. til beslutningen om at forære nye medlemmer Flemming Konnerup's bog,
Korthåret Hønsehund viste det sig at der ikke var flere på lager. Vi har nu fået
trykkeriet til at optrykke 300 stk. Disse er selvsagt lidt dyrere end det første
oplag, men det er dog begrænset. Så fremover vil nye medlemmer der svarer nej
til spørgsmålet om de har bogen, få denne tilsendt med velkomstbrev efter
betaling af kontingent.
7. FJD udstilling og Bredstenudstilling
Vissenbjerg: Ref. Til punkt 4 antal ringe og dommer. Bestyrelsen møder og sætter
telt og diverse op. HMC medbringer morgenbrød og 1 kande kaffe. Allis og Ellen
kaffe.
Ellen bestiller spisebilletter til bestyrelse m.m.
Bredsten: Ellen & Svend sørger for hjælp til teltrejsning og nedtagning.
Annoncen tilrettes. Spisebilletter sælges for kr. 50,- for morgenkaffe og
grillmad til middag. Anders og HMC står for grilning. Ellen & Alice hjælper med
mad. På grund af sygdom er der afbud fra den ene dommer, vi har derfor også i
Bredsten kun 1 ring og 1 dommer.
8. Efterårsvinderklasse herunder dommere
Iht. punkt 2 er René prøveleder. Allan har styr på terræn. Aftale med Vandrehjem
til fredags arrangement på plads. Kun antal af deltagere mangler. Antal værelse
skal ligeledes aftales. Dommere besluttet. HMC inviterer disse. Annoncen
tilrettes, der annonceres også her med 2 VK. Annoncen skal indsendes til
klubredaktør senest 1. juli (René og Ellen)
9. Et eventuelt klubarrangement på Fyn
Efter opfordring fra nogle medlemmer fra Fyn besluttede bestyrelsen at afholde
et medlemsmøde på Fyn. Det er vort håb at mange vil møde frem og at der er nogle
personer der vil melde sig til at være med til at arrangere aktiviteter til gavn
og glæde for hundefolket. Vi håber at alle vil møde op i positiv ånd, så vi kan
få en god snak. Mødet vil blive afholdt den 13.06. Peter Storm har lovet at
finde et sted for afholdelse.
10. Eventuelt
Jagtdag for nye medlemmer bliver afholdt hos Karl Georg Kristensen i september i
lighed med sidste år. De nye medlemmer der blev udtrukket som vindere på
februarmødet inviteres. Vi håber det igen bliver en god oplevelse for
deltagerne.
Siden opdateret:
30-05-2013 19:59