Nyt fra bestyrelsen 2021

Se link forneden for de tidligere års nyt fra bestyrelsen

Siden sidst opdateret: 25-01-2022 18:48


Indholdsfortegnelse:

Referater bestyrelsesmøder


12/12-2021 Retssag - dommen er anket af Carl Kristian Thomsen - se dommen her


3/12-2021 Overgangsordning for prøver i DJ regi foråret 2022

Information vedr. overgangsordning for afvikling af markprøver for stående jagthunde i regi af DJ foråret 2022

Som anført i sidste afsnit i "Fælles udtalelse DJ og SJD" af 23. november 2021, er der indgået en overgangsordning mellem parterne for afvikling af marprøver for stående jagthunde i regi af DJ foråret 2022.

Aftalen indeholder følgende hovedpunkter:

DJ / SJD

2. december 2021


30/11-2021 Retssag - klik her


24/11-2021 Fælles udtalelse fra DJ og SJD

 

Kære specialklubformænd m.v.

 

Som aftalt på det seneste repræsentantskabsmøde blev der i går afholdt møde med DJ for at drøfte den aktuelle situation omkring deres udtræden pr. 31.12.2021 – herunder fremtidige relationer. På mødet deltog formand Claus Lind Christensen og Leif Bach fra DJ og fra SJD deltog Formand Flemming Thune-Stephensen og undertegnede.

 

Mødet resulterede i vedhæftede fælles udtalelse, der sættes på vor Portal og Facebook side i dag kl. 12:00. På samme tidspunkt offentliggør DJ udtalelsen på deres medier.

 

Som det fremgår af udtalelsen – der foreligger i underskrevet version – har vi opfyldt den beslutning der blev ført til referat på repræsentantskabsmødet, om at få en for begge parter konstruktiv afvikling af samarbejdet, og på samme tid bekræfte gensidig interesse i en drøftelse af mulige snitflader for fremtidige aktiviteter, da medlemmerne i vidt omfang er medlemmer i begge organisationer.

 

Som det ligeledes fremgår af udtalelsen, skal der snarest afholdes et møde mellem parterne for at drøfte en overgangsordning for afvikling af markprøver i regi af DJ – foreløbig for foråret 2022.

 

I vil blive holdt orienteret om yderligere fremdrift i sagen.

 

SJD dommerne vil tilgå en mail senere på dagen, for at informere om denne udtalelse, samtidig med meddelelse om ,at de vil blive holdt opdateret på fremdrift i sagen, så de ved, hvad status er i relation til deres dommergerning inden forårets markprøver 2022 bliver aktiveret.

 

I opfordres til at sætte udtalelsen på jeres respektive klub hjemmesider.

 

Med venlig hilsen

Sekretær i SJD

Ole Dahl Madsen

Bøgely

Kvottrupvej 51

8471 Sabro

M +45 24822478

@ Sekretaer@sjid.dk

 

 

Fælles udtalelse fra DJ og SJD

I forbindelse med DJs vedtagelse af ny strategi på hundeområdet, har DJ meddelt at DJ udtræder af SJD. På et møde d.d. mellem DJ og SJD er der i fuld enighed og gensidig forståelse indgået aftale om, at DJ forlader SJD pr. 31. december 2021.

Som følge heraf har parterne endvidere aftalt, fremadrettet og i en fortsat positiv ånd, at drøfte mulige snitflader for fremtidige aktiviteter, da de berørte medlemmer i vidt omfang er medlemmer i begge organisationer.

I samme forbindelse ser man snarest på mulighederne for en overgangsordning for markprøver for de stående jagthunde i regi af DJ foreløbig for foråret 2022.

Den 23. november 2021

Claus Lind Christensen Flemming Thune-Stephensen

Formand DJ Formand SJD

 


24/10-2021 JET1 + JET2

På sidste bestyrelses møde diskuterede vi muligheden for at korthaar kunne deltage på jagt egnetheds test prøven også kaldet for JET 1-2, efter henvendelse til henholdsvis Ruhår klubben og münsterländer klubben, som er de to klubber der i dag benytter denne test, fik vi at vide at vi var velkommen til at deltage, og at de netop var ved at revidere reglerne, og at korthåren kunne blive skrevet på, så vores medlemmer kunne deltage på lig fod med de to andre klubbers medlemmer.

Vi vil også rette henvendelse til DKK om at Jet 1 er adgangs givende til brugsklasse på udstilling.

Jeg håber at vores medlemmer vil tage godt imod dette tilbud og deltage på denne prøve.
 

På bestyrelsens vegne
Niels Erik Kromann

Se reglerne her: JET1     JET2


19/8-2021 Referat generalforsamling 14/8


13/7-2021 Efterlyses jyske hunde til racedyst

3 stabile hunde i det Jyske søges til at repræsenterer den korthårede hønsehund på racedyst den 25. juli. Har du en hund der for det meste kan
lave 30 point på apporteringsprøve og har lyst til at deltage, så skriv eller ring hurtigst muligt til, Jeff Jakobsen på: aktivgruppekoordinator@korthaarklubben.dk eller på tlf.: 25194704. senest 15. juli.
 


9/7-2021 Meddelelse fra bestyrelsen - formanden trækkker sig

Læsten den 09 JUL 2021.

  Meddelelse fra bestyrelsen.

 Jeg har besluttet at trække mig som formand og bestyrelsesmedlem i Korthaarklubben på grund af kritisk sygdom. Jeg er trist over, at jeg ikke kan gøre min periode færdig, fordi jeg på den måde træder ind i en lang række af medlemmer der har forladt bestyrelsen i utide. Jeg havde gerne stillet op til endnu en periode som formand, med et eventuelt kampvalg i 2022.

Jeg har valgt at prioriterer min hustru, familie og hundene højere end klubben og bruge den energi jeg har på dem.

Der skal lyde en stor tak til bestyrelsen, som har løftet opgaverne under min sygdom med bravur.

I min formandsperiode har klubben haft stor glæde af de ildsjæle der går i Aktivgrupperne, derfor skal der også lyde en stor tak til dem.

 Per K. Kristophersen


9/7-2021 Bestyrelse konstituering

Det er med meget stor beklagelse og tristhed vi i bestyrelsen har modtaget Pers beslutning om at stoppe som formand.

Vi forstår det til fulde og respekterer det selvfølgelig fuldtud. Vi ønsker Per og Lone alt det bedste fremover, nu er det Pers helbred der tæller højest. Vi håber at vi mødes ude i felten med vores hunde.

Bestyrelsen har konstitueret sig og fordelt opgaverne med hovedvægt på Niels Erik Kromann, frem til den ordinære generalforsamling 2022.

På den kommende generalforsamling i august 2021 skal der derfor vælges 3 bestyrelsesmedlemmer + en suppleant.

Vi håber alle medlemmerne støtter op om klubben i denne svære situation.

 

Niels Erik Kromann, Jørgen Christensen, Jeff Jacobsen, Søren Roloff


23/6-2021 Årbog 2020 og 2021.

Bestyrelsen har indgået aftale med et par ihærdige mennesker omkring fortsat udgivelse af årbogen.

Kirsten og Erik Petermann har tilbudt at skrive årbøgerne 2020 og 2021 m.m., således at der ikke bliver ophold i udgivelsen. Bestyrelsen er meget taknemmelig for dette.

Udgivelsen af årbog 2020 vil ske i efteråret 2021, nærmere bestemt vil den være klar til udlevering på klubbens Efterårsvinderklasse i Sydjylland. Opkrævning for denne vil ske særskilt via PBS i september.

Udgivelse af årbog 2021 vil ske til klubbens generalforsamling i februar 2022, og opkræves via kontingentet for 2022.

Kassereren vil i begyndelsen af juli tage kontakt til alle tidligere modtagere af årbogen, med opfordring til fortsat at modtage denne. Kassereren vil udsende mails vedrørende dette. 
Tilbagemelding med Afbestilling af årbogen skal ske til kassereren senest 20. august 2021.

Bestyrelsen vil gerne opfordre alle medlemmer til at støtte udgivelsen af årbøgerne. Medlemmer der ikke tidligere har købt årbogen kan bestille disse på kasserer@korthaarklubben.dk .

Med venlig hilsen
Bestyrelsen

 


15/5-2021 Notits til medlemmerne

Da formanden desværre er syg, har bestyrelsen overtaget de løbende aktiviteter og henvendelser.

Jeff Jacobsen – Schweiss aktiviteter og aktivgruppekoordinator
Jørgen Christensen – SJD udstilling Vissenbjerg
Niels Erik Kromann – KHK udstilling Bredsten
Søren Roloff – lokalredaktør for stof vedr. KHK i Jagthunden

Generalforsamling og Efterårsvinderklassen – bestyrelsen i samarbejde

Ellen Jørgensen – kasserer og administrativ medhjælper.

Bestyrelsen har aftalt med Kirsten og Erik Petermann at de skriver årbog 2020 og evt. flere årgange.
Alle indlæg, billeder m.m. bedes sendt til aarbog@korthaarklubben.dk

Årbog 2020 er planlagt til at kunne udleveres på klubbens efterårsvinderklasse, men herom senere.
Klubbens kasserer tager kontakt til alle tidligere modtagere af årbogen.

Bestyrelsen
Jeff Jakobsen


26/1-2021 Information fra bestyrelsen

Bestyrelsen havde håbet på, at den ekstra ordinære generalforsamling ville have givet så tilpas ro i klubben at vi når samfundet åbner, kunne begynde at arbejde for klubben og den korthårde hønsehund.
Det lader desværre ikke til at være tilfældet, bestyrelsen har, ved formanden, modtaget følgende stævning fra et advokatfirma, som siger: At der på den ekstra ordinære generalforsamling den 16. august 2020 er fremsat en række ærekrænkende og retsstridige udtalelser mod min klient. Min klient har anmodet mig om at udtage stævning dels med påstand om, at De straffes for overtrædelse af straffelovens § 267, dels med påstand om, at De betaler ham kr. 15.000 i godtgørelse for tort i medfør af erstatningsansvarslovens § 26.
Stævning vil blive udtaget senest 10 dage fra i dag (18 januar) med mindre De over for mig beklager udtalelsen, samt udarbejder et dementi, der kan oplæses på klubbens næste generalforsamling.”
Stævningen omhandler en del af teksten i formandens redegørelse under den ekstra ordinære generalforsamling, denne tekst er efterfølgende medtaget i referatet. Da bestyrelsen har haft formandens taleseddel til udtalelse og godkendt denne som værende det faktuelle forløb, ser bestyrelsen ikke det er en mulighed at udsende et dementi.
Bestyrelsen har derfor set sig nødsaget til at søge advokathjælp, det kan medføre en udgift som påføres klubben.

På bestyrelsens vegne
Per K. Kristophersen, formand

 


17/1-2021 UDSÆTTELSE AF KLUBBENS GENERALFORSAMLING.

Henset til det nuværende forsamlingsforbud og situationen i samfundet i almindelighed, har bestyrelsen besluttet at udskyde klubbens generalforsamling. Bestyrelsen tror ikke at samfundet vil åbne så meget op, at det vil være muligt at gennemføre generalforsamlingen den 13. februar 2021. Selvom det ville være muligt at gennemføre generalforsamlingen, ville det ikke være at vise det rette samfundssind at samle klubbens medlemmer.

Bestyrelsen planlægger at gennemføre generalforsamlingen den 17. april med samme dagsorden og samme sted. Det betyder, at forslag til generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde ikke senere end 3. april 2021. Bestyrelsen er klar over at klubbens vedtægter siger at generalforsamlingen skal afholdes senest 1. april.

Bestyrelsen har valgt at udsætte generalforsamlingen til medio april i håbet om, at det er mulig at gennemføre den på det tidspunkt samt eventuelle aktiviteter i foråret er overstået. Endvidere giver et notat fra DKK som siger: ” Forsamlingsforbuddet er en nødretstilstand, som giver foreninger mv. mulighed for at afvige fra vedtægterne”, tilladelse til at udsætte generalforsamlinger og repræsentantskabsmøder på grund af Corona situationen. Selv om generalforsamlingen udsættes vil regnskabet og formandens beretning følge kalenderåret 2020.

På bestyrelsens vegne.
Per K. Kristophersen, formand


15/1-2021 DKK Udstationeringsaftale

Kære specialklubber

DKK har besluttet at udarbejde en obligatorisk udstationeringsaftale, som alle DKK opdrættere fremover skal benytte i forbindelse med udstationeringer.

Beslutningen om at gøre udstationeringsaftalen obligatorisk er truffet fordi DKK gennem en årrække har oplevet, at nogle DKK-hunde udstationeres på urimelige vilkår, hvilket har givet anledning til tvister mellem hundenes ejere og udstationeringsværterne. DKK ønsker med den obligatoriske udstationeringsaftale at bakke op om udstationering, og gøre udstationering af DKK-registrerede hunde til et mere trygt alternativ til køb. 

Sidste år udsendte DKK et ikke-revideret udkast af den tidligere udstationeringsaftale, hvilket forståeligt nok gav anledning til kritik. Denne kritik tog vi til efterretning, og vi tilbagekaldte straks udstationeringsaftalen.

Nu udsender vi igen et udkast, men inden vi gør aftalen endelige, hører vi gerne jeres bemærkninger til den.
Vedhæftet er selve udstationeringsaftalen samt en vejledning i brug af aftalen.

Bemærkninger og/eller spørgsmål til udstationeringsaftalen sendes til post@dkk.dk og skal være DKK i hænde senest den 1. februar 2021.  
 

Med venlig hilsen/Kind regards,
DANSK KENNEL KLUB

Munthe Bium

Kommunikationsmedarbejder
Direkte telefon:+45 56 18 81 43

Dansk Kennel Klub
Parkvej 1 • DK-2680 Solrød Strand
Tlf. +45 5618 8100
http://www.dkk.dk • post@dkk.dk

 
 


Nyt fra bestyrelsen 2020 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2019 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2018 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2017 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2016 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2015 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2014 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2013 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2012 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2011 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2010 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2009 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2006-2008 - klik her

Nyt fra bestyrelsen 2002-2005 - klik her